Vaknade julaftonsmorgon och tittade ut. Det snöade!
Gick ut och fodrade hästarna och rastade hundarna. Men när jag kom in sov alla och det var fortfarande ganska tidigt, så jag kröp ner och somnade om en timme!

På fm var vi ute en sväng och grejade lite i stallet innan jag skulle börja med maten. Jag fick på min lott att göra omelette med kantareller och så rödbetssallad.

Ute började det alltmer likna en riktig jul! Det snöade på en hel del. Hoppas att det ligger kvar några dagar.

Klockan 15 åkte vi till farmor (barnens) för att äta och umgås. Vi lekte julklappsleken också. Annars har vi lagt ner det där med paket. Vi skänker lite till föreningar istället. I år har jag gett till Rädda barnen, Unicef, Hittehund och Hundstallet.

Barnen gör likadant. Jag är stolt över att barnen är engagerade och hjälper andra på flera olika sätt.

Vi har ju så vi klarar oss ändå. Det är ju bara handeln som tjänar på hysterisk julhandel som ökar för varje år.
Dessutom är det underbart att slippa julstressen i att hitta lyckade paket.....

Klockan 20.30 åkte vi hem till oss. Robert och Mi sover här inatt och Victor har redan varit här sedan igår.
När vi kom hem åt vi en macka och sen har vi spelat kort. Plump!
Nu har alla krypit ner och ska sova. Så det är dags att avsluta. Godnatt och god fortsättning.

Kommentera

Publiceras ej