Vaknade tidigt och gick upp för det var kallt! Tog pannlampan och gick ut med hundarna ,fodrade hästar och fyllde på vatten. Det känns som det ska bli regn. Synd! Snön är helt borta nu.

Igår fm när jag kom hem från jobbet, kom Sandra och följde med ut på en ridtur. Karin höll på med sin tenta, men tog en paus. Solen glimtade fram några korta stunder och lyste upp i det gråa.....

När vi hade lagat fläsk och löksås och mumsat i oss det, städade jag av lite innan min nyttohundskurs skulle komma.

Det var väldigt, väldigt kul att se hur de hade utvecklats. Man kan inte begära att alla ska kunna litka mycket, man har ju olika förutsättningar. Hunden är ju en individ och vi är också olika. Men alla har gjort stora framsteg. Jag är jätteglad och nöjd! Man blir alldeles varm i hjärtat när man ser hur hunden försöker förstå vad den ska göra.

Nu ska jag gå ut och hämta in ved och ta in lite tomtar och annat julpynt!

Hej tomtegubbar!!!!!

Kommentera

Publiceras ej