Det är onsdagmorgon. Jag är fortfarande genomförkyld och har ingen ork! Vad jobbigt det är när hjärtat slår jättefort så fort man bara går uppför trappen!
Men jag har iallafall varit iväg måndag-tisdag på fortbildning på Hundens Hus i Stockholm. Det var jättekul. Det är en väldigt trevlig grupp jag har hamnat i, väldigt sympatiska människor. Vi har jobbat med servicebeteénden. Nellie har fått lära sig att stänga en dörr, med hjälp av ett band i handtaget. Vilma har också varit med. Det är bra att kunna varva med dem, för det är tröttande för dem att vara borta 2 långa dagar i annan miljö.

För mig var nog det jobbigaste att köra bil i mörker, både dit och hem. Igår var det hur mycket långtradare som helst på vägen! Men det är skönt att ha bilen när man ska ha så mycket grejer med sig och 2 hundar!  Den här gången hittade jag dit nästan direkt! Det är så svårt där på Kungsholmen, för det är enkelriktad överallt! Men det är väldigt bra miljö ute, man kan gå längs Norrmälarstrand på en gångbana, jättefint! På kvällen när man såg ut över Gamla stan, så det lyste det väldigt vackert.

Nu ska jag gå en sväng med vovvarna innan fm kaffet! Ska ta in lite ved och greja lite.Marsvinen säger visst också att de vill ha mat! Bäst att ta tag i det!



Kommentera

Publiceras ej