Det är lördag. Igår orkade jag inte skriva något, jag var så trött av förkylningen. Allt gick på halvfart.
På morgonen var vallackerna rädda för något och skulle inte komma och äta! De for runt på fältet i galopp och glodde skärrat in i skogen. Så jag fick pulsa dit, trots att jag var svimfärdig och hade hjärtklappning, för att gå före genom grindhålet!! Då kom dom. Sen höll jag mig inne hela dagen. Städade lite mellen varven ialafall...

Veterinären kom och gav de "små" fölen sin andra vaccination och då var jag ute en sväng förstås. De skötte sig jättebra!
Hon tittade också på Disas öga som runnit lite och konstaterade att det var en liten skada på hornhinnan som var så gott som läkt.  Hon har säkert rispat sig i ögat när hon sprungit runt i skogen som en tok!!

Fick en ny bok med posten som heter Civila tjänstehundar som jag började läsa i. Den ingår i utbildningen, så jag ska försöka läsa den innan jag ska på kursen på måndag.

Halvsov i soffan hela kvällen och kände mig jättesjuk!

Idag känner jag mig lite piggare, iallafall när jag är stilla!!!
Var och handlade på Ica i Fornåsa på fm, en smidig liten affär med allt på en liten yta. De hade även apotektsvaror. Toppen!
Raggmunk önskades till lunch, så det blev det. Sen gjorde Karin och jag en Moccaglass med pistagenötter som vi ska ha ikväll. Om den är god lägger jag ut receptet!

Nu ska jag ägna mig åt boken och lite tv. Måste kolla hur det går på Stjärnor på is.

Kommentera

Publiceras ej