Igår var det vindstilla och minusgrader. Underbart att slippa torka tassarna på hundarna efter varje promenad!

På fm gick jag en redig sväng med hundarna. Försökte träna lite handtecken på Nellie, som ska vara en deluppgift på utbildningen. Men eftersom jag tränat bara i köket (där det är trångt) så trodde hon att hon skulle sitta alldeles framför mig!! Hon kom farandes och satte sig nästan på mina fötter! Fick börja lägga in ett stanna kommando och sätta henne på olika avstånd. Jag riktigt såg hur det snurrade i hennes huvud. Just som hon trodde hon visste vad tecknet betydde så kommer människan och ändrar......

När Karin kom hem efter lunch så red vi ut med Beris och Nökkvi. Hundarna fick springa mycket för vi höll ett högt tempo.
Solen sken och det bet i kinderna av kylan. Härligt!!

Disa har fått lite problem med ett öga, det rinner och är lite rött. Veterinären sa att vi kunde använda ögonsalva som vi redan hade, några dagar, så får vi hoppas att det ger sig. Det räcker med veterinärräkningar nu!

På kvällen var vi så frusna, Karin och jag. Vi gjorde risgrynsgröt och värmde oss med!
Idag har jag jobbat hela dagen. När vi var i affären köpte jag en julskiva, sen gick Mattias och jag hem och drack glögg!

Kommentera

Publiceras ej