Eva kom på förmiddagen med sin häst Thokkadis. Det var kallt och lite soligt faktiskt.Perfekt för en ridtur.
Nellie var också med ut på turen. Efter halva vägen bytte vi häst. Men, vad svårt det var! Man är ju van med sina egna hästar. Thokkadis är så ung, har inte så stark tölt ännu, men är jättefin! Hon kommer att bli toppen med mer träning. Eva rider henne jättebra!

Efter lunchen grejade Karin och jag med stallsysslor. Disa var så rolig! Hon och Birkir höll på och lekte längst bort i hagen. Så fick hon syn på oss i hagen och for i väg  mot oss i världens galopp! Det gick så fort så benen hängde knappt med! Hon hade svårt att bromsa. Så stannade hon framför mig, nuffade lite på min jacka, tvärvände och sprang lika fort tillbaka. Riktigt sprängde fram!

På kvällen kom Gisela, Camilla, Terese och Linda och hade kurs med mig. Vi introducerade klicker för deras hundar och sen ska de få träna på nyttohundsbeteenden. Alla var jätteduktiga! Det var ingen som hade provat klicker förut. Det är så kul att se hur olika hundar tar emot informationen!! Och ägarna!

Imorgon ska jag jobba extra, för jag ska vara ledig nästa fredag. Då åker vi till globen horse show

Kommentera

Publiceras ej