Har jobbat ett dygn och kom hem vid lunchtid idag. Tog en fika hos svärmor på hemvägen.
När vi ätit lunch gick vi, Tomas och jag, ut för att avmaska hästarna. Det gick bra, alla fick i sig det de skulle. Freri spottade först ut en klick, men vi lyckades få in den igen!! 
Sen kollade Tomas över hovarna på alla oskodda hästar. Fick brottas lite med Disa, som trodde att hon skulle bestämma! Birkir skötte sig bättre faktiskt. Jag gnällde över att det var kallt, det har ju blåst som sjutton!! Men då sa Tomas att jag kunde ta över "brottningen" med Disa så skulle jag nog bli varm. Jag stod över erbjudandet.....

Mockade lite i hagen och tog en liten sväng med hundarna. Sen var det kaffedags och mörkret smög sig på. Man hinner inte så mycket på dagarna utomhus. Men det blir lite gjort inne och det är ju bra!

Inatt har det blåst så mycket att delar av det nylaggda taket blåst sönder.... Skit tråkigt!

Kommentera

Publiceras ej