Har jobbat hela dagen och kom hem vid 18 efter att ha handlat mat. Igår tog jag av misstag upp fläskfärs när jag skulle laga en gryta, så det fick bli köttbullar av den idag . Med stuvade makaroner blev det mumsigt.

Håller på att packa lite som vi ska ha med oss till Strömsholm imorgon. Tomas byter till vinterdäck. Medans jag plockar så sneglar jag på  "Du är vad du äter" som Karin tittar på. Undrar vad Anna Skipper sagt om vår kvällsmat!! Men vi hade faktiskt morötter till......!!

Har börjat träna Nellie och Vilma på vissa deluppgifter som ska göras till utbildningen. Sitt och ligg på teckenspråk! Det går riktigt bra!
Sen har jag börjat med ett signalbeteénde på Nellie.  Det är ju också för hörselskadade som man tränar hundar i det. Hon ska putta på Karin, på hennes ben, när jag ropar Karins namn. Sen är nästa steg att hon ska leda Karin till den som ropar. Det skulle lika gärna kunna vara ett ljud, typ Micron, dörrklockan eller liknande. Men jag tycker det var kul att använda namnet, för det var ingen annan som valde det.
Än så länge står vi i samma rum, men Nellie har börjat markera på en post-it lapp som sedan ska tränas bort. 
Fortsättning följer... 

Kommentera

Publiceras ej