Kom just hem från jobbet och har tagit lite fm kaffe. Passade på att handla lite på hemmvägen, som vanligt. Herregud vad vi äter!

Jag jobbade alltså i helgen, men igår var det agilitykurs så jag tog ledigt några timmar. Vilka duktiga hundar det är på kursen!! Ja, ägare också förstås, de har lärt sig så snabbt. Igår provade vi gungan och alla klarade det galant. Alla är så lydiga och duktiga också, det är så lugnt, inget gruffande.

När jag kom hem idag sa Tomas att hans mamma fått ta bort sin lilla hund. Åh, vad sorgligt. Hon var 9 år och pigg, men fick troligen en hjärnblödning.
Lilla Mysan var min allra första projekthund på min utbildning. Hon var så himla rolig och lättlärd. Fast hon i princip aldrig hade tränat någonting så lärde hon sig massor på de timmarna jag var där. Då fattade jag att det är aldrig försent att lära!! Varje gång vi var där nu på senare år så trodde hon att vi skulle träna och satte sig framför mig som ett tänt ljus och väntade.

1 kommentarer

Robert

03 Nov 2008 11:53

Nej, gud så tråkigt med Mysan! :(

Kommentera

Publiceras ej