Kom hem till ett kallt och soligt Ängdalen efter att ha jobbat ett dygn igen.
Efter att ha ätit ugnstekt korv och mos, städat lite och tvättat några maskiner så gick vi ut.
Jonna var här och red ut med Karin på Katur och Freri. Sen red Karin och jag Nökkvi och Berserkur och hundarna var med. På ett gärde stod 6 rådjur och betade. Men det var lugnt, hundarna varken såg eller kände lukten. Dessutom var det så långt ifrån så det är inga problem att stoppa dem, även om man sitter på en häst. På sista tiden har jag tom lyckats stoppa Nellie när hon redan har börjat springa mot katter, ja inte alltid....... härom dagen jagade hon upp Evas katt i ett träd!!
När vi ridit, fyllt på vatten, gett dem hö och Karin lindat benen på 2 hästar, gick jag in och satte på kaffe. Karin och Tomas fixade nummerskyltar till agilityn imorgon. Så fikade vi med kaffe, glögg och pepparkakor.
Sen hann jag frosta av frysen och stryka lite innan maten. Vi festade på älgbiff med kantarellsås, potatisgratäng och sallad.
Tittade på Stjärnor på is och sov lite imellan varven.....
Nu har jag förberett lite till agilityn imorgon, när vi ska bygga en hel bana på riktigt! Hoppas på fint väder för vi ska grilla korv också!








Kommentera

Publiceras ej