Sov som en stock!! Vaknade 7.15, vilket är sent för mig!
Lite seg, för jag har blivit förkyld tyvärr.  Traskade ut till djuren och fodrade. Det hade varit minusgrader inatt, men nu var solen på gång och fåglarna kvittrade. Jag älskar att gå ut på morgonen, helst den här årstiden.

Tomas vaknade också tidigt (!!) så vi åt frukost och sen kom Karin, Robert och Mi efter en stund. Ungdomarna tog hundarna på promenad och jag körde igång tvätt, dammsög och plockade inne.

När de kom hem drack vi kaffe allihop. Sen gick alla ut, utom jag. Karin hade lektion med Amanda och Robert och Mi hjälpte Tomas. Hundarna var inne hos mig och följde intresserat mitt jobb i köket!! Gjorde musli, stekte köttbullar, satte in en stek! Hängde lite tvätt, sen lagade jag lunch, fläskfile med svampsås. Den andra maten är till imorgon!

När vi ätit fick jag äntligen gå ut i solen. Jag gillar att laga mat, men inte när det är fint väder och man vill gå ut.

Karin och jag red iväg med hundarna  som sällskap. Vi såg 3 rådjur på ett gärde som hundarna var på väg mot. Men de bröt när vi ropade tillbaka dem. Då blir man lycklig!!! Synd att jag inte hade något godis kvar i fickan. Men vi berömde dem jättemycket med rösten, Nellie såg överlycklig ut.

Vilma är den som har svårast att bryta en jakt, men idag har hon skött sig bra! Hela ridturen! Men det berodde också på att jag var inställd på att "hålla henne kort". Hon tar sig lite väl stora friheter ibland och går iväg i skogen, till skillnad mot den andra som går som en magnet bakom. Nellie tar tyvärr åt sig så mycket om jag blir arg på Vilma och härjar till. Hon ser olycklig ut och kommer hukandes, så jag måste bli bättre på att stoppa Vilma i tid! Så jag slipper härja! Det är ju ren slapphet som gjort att man låtit Vilma gå sina turer, som blivit större och större.....Nu är det slut på det!

När vi ridit  grejade vi med Freyjas sår, som ser fint ut. Sen tog vi ett tag i trädgården och lade gödsel på landen. Jättefin brunnen gödsel som legat till sig över vintern!

Så var det kväll och vi gick in och duschade allihop. Robert sist, så det var nog inte så varmt vatten då....
Sen åt vi våfflor med sylt, grädde eller gräddfil. Jag föredrar det senare! Det smakade bra! Vi satt länge och gräddade under tiden vi åt. Nu är klockan mycket, det blir väl lite tv innan sängdags.


Jag red Katur idag! Gamle fine hästen!

1 kommentarer

Robert

14 Apr 2009 09:16

Vilken himla bra bild på dig och Katur!

Kommentera

Publiceras ej