I morse traskade en räv över gården. Man får se mycket djur här från köksfönstret.
Jag hade valpkurs på fm. De fick prova att lägga ett litet spår. Det var kul!

Men man blir så trött efteråt!!


Men när vi hämtat oss en stund orkar vi träna lite till.



13 veckor och gick sitt första spår, klockrent!!



Efter kursen cyklade  Vilma och jag bort till Ridskolan och tittade när Amanda hoppade med Nettla. Det var en liten tävling. Alla felfria fick rosetter. Amanda red så fint och fick såklart rosett. Mysan red dressyr och fick också rosett. Men det hann jag inte se tyvärr, eftersom min kurs var då.
Vilma sprang halva vägen och åkte i cykelkorgen resten. Hon vill gärna springa, men ute på stora vägen vill jag inte det.

När vi kom tillbaka fixade vi lite i stallet och drack kaffe innan Marie och My åkte hem. Sen satte jag igång att rensa ogräs på grusgången. Tomas drog lite med harven, det blev ganska bra. Men jag kommer få blåsor i händerna imorgon för jag hackade så mycket. Sen vattnade jag alla land för första gången i år. Det växer som bara den nu!!

Tog en liten skogspromenad efter kvällsfodringen och tänkte på att det är så ljuvligt ute nu! Fåglarna kvittrar, det är grönt och fint, lagom varmt och inte så mycket insekter ännu. Underbart!

Kommentera

Publiceras ej