Vaknade redan 6.30 och gick faktiskt upp. Det är härligt ute så tidigt på morgonen. Nettla blev jätteglad över tidig frukost. Hon är så rolig, varje morgon när man kommer, så sträcker hon ut sig som en hund eller katt gör när de sträcker på sig. Jag har aldrig sett en häst göra så!!

På fm hade jag valpkurs. Så himla kul! Väldigt duktiga familjer är det! De jobbar med sina hundar, lyssnar intresserat och ställer fågor. Bättre kan det inte bli!

Tomas fixade lunchen, fläskpannkaka, när jag kom in efter kursen. När vi ätit var det dags att ladda för spårkursen som var 14-16. Det var 4 hundar som kom, 1 uteblev av någon anledning. Det blåste halv storm i skogen så det blev ju svårt när det var nybörjarhundar. Men de löste det bra. Alla gick 3 spår var. Flera av dem klockrena spår!

Efter den kursen kände jag mig tom i huvudet efter all blåst! Men jag gick bara in en sväng, ringde till mamma och tog en frukt. Sen red Karin och jag på Beris och Nökkvi, först i paddocken och sen ut! Det gick så himla bra idag!!

Sen gick jag in och lagade mat och gjorde en äpplepaj! Den ska vi äta nu med kaffe. Gott!


Nettla, den roliga hästen som sträcker på sig varje morgon!

Kommentera

Publiceras ej