Sov 10 timmar inatt! Kära nån....det händer ju aldrig...men jag kanske behövde det.

Gick upp 8 och ut till Nettla som var hungrig! Kl 10 kom Annette och red ut med oss. Då hade jag snabbt bytt på marsvinet, tvättat en maskin, skalat potatis och tagit en kopp kaffe!

Mitt i ridturen kom stans regnväder. Vi blev dyböta och kalla! Det är inget sommarregn längre....

In och lagade lunch. Lax blev det. Sen förberedde jag agilityn och fixade kaffe.

Först var det nybörjarna, som redan körde lite kombinationer idag. Superduktiga! Lite bus mellan varven blir det, men det gör inget!! De blir bara så uppspelta.

Sen kom fortsättningsgruppen och tränade på ganska svåra övningsbanor, som de fixade galant! Man blir så glad när de lyckas. Tyvärr hittade en liten vovve gödselstacken... mindre kul! Men vi fixar staket till nästa gång!

När vi var klara var det dags att hämta hem hästarna. Sen blev det kvällsmat och så tog jag ett träningsspass med Nellie.

Nu ska jag ta det lugnt en stund! Kanske läsa en stund och sen sova tidigt! Jobbar imorgon.

Kommentera

Publiceras ej