Underbara augusti!!

Det är så skönt i luften nu och så härligt ljus ute. Min bästa månad. Det är så fint på alla åkrar, havre, råg och korn. Fina färger!  Kan gå länge och bara njuta.

Efter lunch hade jag en privatlektion med en liten valp och husse och matte till den. Alltid lika kul!

Sen kom mamma, pappa och Britt på fika. Mamma ringde och sa att jag har namnsdag och att hon hade bullar med sig.

Det där med att sluta fika har spruckit varenda dag.....

Efter att ha suttit och fikat och pratat ett bra tag, tog jag och rensade ogräs och försökte utrota myrorna i rabatterna  med otäckt medel.

Sen tog Karin, Tomas och jag en ridtur. Härligt, nu börjar man kunna rida igen. Haft uppehåll ett tag eftersom både hästarna och jag hatar insekterna. Jag red gamle Katur 27 år, som kändes oförskämt pigg. Tomas red ökad pass på Beris. Vad vi garvade. För det var nog mera grisepass....

Hundarna var med också och Vilma låg som ett svart streck när vi galopperade. Nellie blev trött, lilla gumman.



Lite augustibilder från förra året. Härligt kvällsljus!!





Kommentera

Publiceras ej