Kom hem efter att ha jobbat 2 dygn! Ett långt pass, men det har gått bra!

Handlade på hemvägen som vanligt! Sen blev det tvätt och annat plock hela förmiddagen. Nellie tyckte att jag var tråkig, låg och suckade och glodde på mig.

Efter lunchen flyttade jag om i hagarna. Stona och unghästarna fick gå ner till  grann-betet tillsammans med Nettla, som blev så glad. Men Beris och Nökkvi blev väldigt upprörda och drog järnet inne i hagen när de fattade att de fick vara kvar. De kutade runt och motionerade sig rätt bra!!

Nellie och jag tog en cykeltur med Katur. Gammelmannen var ganska seg på bortvägen och jag fick mana på honom en del. Men när vi vände hemåt så blev det ett annat steg! Halvägs hemifrån tog vi en galopp. Jag fick trampa på allt vad jag kunde, men han höll sig fint bredvid mig. Han tyckte nog att det var kul!

Katur fick gå ner till hagen med tjejerna, då blev han supernöjd, för där finns mycket gräs, lätt att äta för honom som inte har alla tänder kvar!

Jag gick in och tog en kopp kaffe och hängde lite tvätt medans jag väntade på Karin. När hon kom så red vi ut på Nökkvi och Beris. Hundarna var också med, båda två.

Sen hann jag lagom massera och greja lite så var det dags för kantarellkursen, avslutning. 4 st. hundar var med idag.
Vi gick i hagen där jag hade sett att det fanns en del. Jag tror att alla hundar hittade själva, men det är lite svårt ibland att läsa av dem. En del är tydligare än andra!! Ibland är det så att de läser av oss, tex att man stannar och då sätter de sig för de tror att det är det man vill. Det är inte helt enkelt!

Efter kvällsmat tränade jag ett pass med Nellies signalbeteende. Jag har slarvat och inte tränat på några dagar. Men det gick jättebra idag, så nu måste jag träna så jag får mitt diplom i höst!


Viktor har hittat kantareller.


Ricky såg en massa annat spännande, men han hittade någon svamp själv!


Mycket störning i skogen för Ceasar, groda och hästskit bla!! Men han hittade lite iallafall!

Kommentera

Publiceras ej