Imorse slutade jag 8. Slängde skräp, handlade, solade, tränade och kom hem kl 11, väldigt kaffesugen!!!

Karin hade redan ridit en häst och kom in för en paus! Vi läste tidningen och satte på lite tvätt och sånt småplock innan vi värmde lunch.

Sen gick vi ut och red på Freyja och Tindra i paddocken. Det gick så bra!! Tindra skötte sig utmärkt och lyssnade på allt jag ville, fast hon stått utan att bli riden ett bra tag nu. Freyja gick så fint, det har blivit stora förändringar på bara 2 lektioner som Karin ridit!

Någon hundpromenad blir det inte idag eftersom det pågår jakt här i skogen. Igår var Nellie och jag i skogen och plockade kantareller(!!) och då small det till, men som tur var så kunde jag peppa henne att leta vidare iallafall. Det var värre när vi red häromdagen och hon kastade sig på rygg, helt blockerad, först i diket och sen mitt på vägen när det kom bilar....

Nu ska jag tvätta lite träns. Det har börjat mögla tyvärr eftersom vi inte har någon värme i sadelkammaren, eller rättare sagt,vi har bara en halv sadelkammare!

Ikväll ska jag på julbord med jobbet. Kom på att jag missar Idol, vad trist!

2 kommentarer

sofie

11 Dec 2009 16:32

fin blogg :)

Agneta

11 Dec 2009 17:14

Vad gulligt av dig!!! Tack, tack!!

Kommentera

Publiceras ej