Vaknade på jobbet och kände att det var svinkallt ute. Hade fönstret lite öppet och hörde hur det blåste.
Minus 7 visade det i bilen när jag åkte upp till Carmen i Karlsby för en fm fika. Så kul att ses, vi kan babbla hur länge som helst!!!!

Åkte sen direkt till sporthallen, solade och tränade. Skönt, för det var nog en vecka sedan.

Sen till Cattis. Fick lunch och så pratade vi hundträning och givetvis en massa annat också!!!

Gasade hemåt efter det. Fick ta sats för att ta mig genom snödrivorna sista biten. Nellie och Vilma väntade på mig och så var det hungriga hästar som busade som sjutton i hagen. De blir lite busiga när det är kallt. Leker nog för att hålla värmen!

Bar in en massa ved. Fick pulsa i drivorna. Det blåste som tusan. Vattenslangen var frusen, fick bära i hinkar kaninvattnet frös innan man hann blinka! Försökte täppa till dörren med diverse grejer nu på kvällen, för att stoppa blåsten. Hoppas att det mojnar och bara är kallt, utan blåst.

Tur att jag har min goa vinteroverall. Karin var sugen på att köpa en, men nu finns det inga på SIF längre.


Röd och fin, som en tomte!!

Kommentera

Publiceras ej