Imorse var det kallt igen. Ena dagen milt och regn och sen fryser det på.....
Hästarna blev glada när jag gick ut vid 7.30.  De har fått hö sent på natten, så det går ju ingen nöd på dem. Vi har varit uppe senare på kvällarna nu när familjen varit samlad! Då har det blivit sen hundpromenad och fodring senare än vanligt.

På förmiddagen åkte Robert, Mi, Karin och Victor till farmor. Jag städade av och tvättade några maskiner innan Tomas och jag hjälptes åt med stallet. Mockade, ströade vindskyddet och packade hö.

Sen gick vi in och gjorde raggmunk. Tomas gjorde dubbel sats! Stod i evigheter och stekte! Men vi åt samtidigt! Jag gjorde fruktsallad som vi åt efter.

Sen kom "barnen" hem och åt. Iallafall Victor och Karin. Mi och Robert kom lite senare.

Karin tog hundarna på en promenad och sen var det dags för mig att packa för att åka till jobbet. Någon ridning hann vi inte med idag.

Imorgon ska vi åka till Ikanohuset en sväng. Victor, Tomas och jag. De andra ska åka till Jönköping till kompisar och fira nyår.

Kommentera

Publiceras ej