Idag fick hästarna frukost i dräglig tid! Vaknade 7.15 och gick ut i mörkret. Tur att ljuset snart kommer tillbaka!

Började med att tvätta duschdraperiet, vilket medförde  att jag såg att det behövde städas både här och där.....

När jag skulle sätta på kaffe såg jag att det behövde skuras i slasken. Tog fram lite svinto och började gno.Funderade lite på varför det låg makaroner i svintotussen....Tog fram mer svinto eftersom det var så behövligt. Då såg jag att det var ett litet hål på påsen, som var ihopsatt med en klämma. I svintohärvan hade en liten mus byggt bo....mysigt.....

Vid lunch kom Kristina och lämnade av sina marsvin som ska vara här över julen. Sen åkte jag och handlade lite begagnade hundgrejer som jag hittat på blocket. Jättefina!!!!

När jag kom hem mockade Karin och jag i hagen. Tomas tog bort staketet till vallen, så nu har hästarna hela stora skogen och vallen att vara på. Härligt!!!

När vi jobbat klart gick vi in och lagade taikyckling. Vad gott!!!! Smakar extra bra när man jobbat!
Tog en kopp kaffe efter maten när jag kom på att jag skulle åka och handla på citygross. Karin ville följa med så vi lämnade Tomas med sin hembyggda rök åt sitt öde!!!

Han började på fm och elda i röken, sen har han hållt på tills nu med sidfläsk, skinka och hjärtan. Många timmar tar det.....

Jag ska  gå ut och fodra djuren snart. Nellie ska ut och kissa i den mörka kvällen. Idag syns inga stjärnor, så det får bli pannlampa på! Min hemsydda värmevante till kaninens vattenflaska funkar bra! Hann ska få lite extra mat nu till natten.

Släpp ner mig fort!


Freyja med frost i skägget!



Världens sötaste Birkir och snällaste!!!

Kommentera

Publiceras ej