Kom just hem från Stockholm och Hundens Hus. Har varit på specialsök i 2 dagar och lärt mig massor!! Nellie har varit superduktig som vanligt! Otroligt att en gammal snart 10 årig hund fortfarande lär sig! Visserligen ser man att det går betydligt snabbare för valparna/unghundarna, men det är ju inte så konstigt. Jag har ju inte tränat på det här sättet från början med Nellie, hon har ju en massa "dålig" träning med sig i bagaget.

Igår tränade vi vidare med våra dofter, jag har trattkantareller. Vi fick variera med burkar och krukor och börja med markering. Idag fick vi lägga till sökarbete, att sprida ut burkarna/krukorna. Vi började även med tomsök och att lära in markering även för det.

Efter kursen igår åkte jag in till City och shoppade lite. Med jösses vad folk det var. Jag handlade bara några örhängen och lite mat till kvällen. Men jag såg Danny i EMD, vilket var lite kul!!

Sov som en stock i en bäddsoffa i lokalen och det gjorde Nellie också. Fast på golvet:-)

Imorgon är det Ringblomman besök kl 11, sen ska jag till Cattis en sväng, blev bjuden på lunch. På kvällen ska vi på Blå stjärnamöte i Linköping.

Kommentera

Publiceras ej