Klockan är över 23 men jag skulle ju skriva några rader om Utbildningen i Stockholm.

Jag åkte alltså tåg upp i måndags morse. Vi träffades i gallerian och tränade på våra service och signalbeteenden.
Det var mycket folk som tittade på och många kom fram och ville prata. Nellie skötte sig utmärkt! Hon plockade upp sina 5 olika material och lade dem i korgen, perfekt! Sen tränade vi lite vad vi ville.

Sen åt vi lunch där innan vi tog bussen till lokalen. På em fick vi varsitt träningsekipage som vi skulle träffa även dagen efter. Jag fick en man med en foxterrier som hette Saga. Saga lärde sig städa, tända en lampa och ta av husse en strumpa! Hon var väldigt duktig!

På kvällen tittade jag på en agilitykurs som Eleonore höll i. Sen pratade min kurskamrat Carin och jag tills vi nästan somnade i varsin soffa.

Dagen efter var det träning av både egen hund och vårt träningsekipage igen. Vi hade även diskussioner och såg lite film. Några visade upp färdiga beteenden och fick dem godkända. Nellie och jag har nu klarat av våra servicebeteenden.

När det var slut för dagen, gick jag till centralstationen. Det tog väl ca en timme. Men jag hade inte bråttom, för tåget gick 18.40. På station delade Nellie och jag på en hamburgare och hon fick träna lite med sina grejer även i denna miljö.

Karin hämtade oss i Linköping vid tåget, vi kom väl hem vid 22-tiden. Nellie var så trött... sov nästan hela dagen efter.
Det är bra, för efter en sådan ansträngning är det bra att vila 48 timmar.

Igår jobbade jag ju hela dagen och idag har vi ridit och grejat som vanligt. Det har varit kallt men faktiskt lite soligt! Det märks att det blir ljusare och ljusare nu. 

Kristina och Sol-Britt i gallerian!


Lektion på Hundens hus.


 

1 kommentarer

Pia

27 Feb 2009 15:18

Grattis till avklarade servicebeteenden! Det låter kanon kul och spännande, skulle vara kul att komma igång att träna något riktigt målmedvetet. Vi kanske ses på kurs hos dig om du har platser kvar :)

//Pia

Kommentera

Publiceras ej