Jag är helt veckovill! Imorse gick jag upp halv sju och fick för mig att det var fredag och att jag skulle jobba. Lite senare sa jag till Karin : imorgon när jag ska jobba. Du är ledig imorgon sa hon, det är onsdag idag. Jag börjar väl bli senil.....

Hästarna blev iallafall glada när jag kom ut före kl 7!! Så åkte Karin och jag bort och tog ut Evas hästar, sen hem och käka frukost. På fm kom Marie och Jonna.  Marie hade lånat en klippmaskin, så vi rakade Freri och Beris lite på halsen, för de svettas så mycket. Marie och jag red ihop och Karin och Jonna, red en annan sväng.

Freri gick jättefint och kändes lätt sa Marie. Freyja skötte sig också bra, stack bara en gång...... Marie undrade lite vart jag skulle när jag försvann i ett snömoln!! Men som tur är så är hon stoppbar, efter en stund...

När vi kom tillbaka frös vi rejält. Det biter i kinderna när det är 7-8 minus och blåser lite. Vi packade in hästarna i täcken och gav dem mat, sen gick vi in och åt själva. Efter det har vi mockat, packat hö och grejat lite innan det var dags för kaffe.

Marie åkte hem och Jonna fick skjuts hem av Karin som skulle på möte istan.

Igår red jag Beris och Karin Nökkvi på em. Vi galloperade en del, det är lite lättare när man är två bara och hästarna går hyfsat lika! När vi kom tillbaka höll Lillskrutten Birkir fortfarande på och lekte med Katur. De höll på i timmar. Och Katur som haft ont i sitt ben....

Vill du komma in lite Katur, ropade jag till gammelmannen, som kom som ett spjut! Han sprang in i stallet, nästan låg ner i kurvan. Han fick stå inne och äta lite och vara ifred en stund. Karin red Freyja på banan. Gick fint!

Sen fick Birkir stå med sin mamma i box hela kvällen, med täcke, för han var genomblöt av svett!

Det gillade han tydligen, för idag smet han under tråden och ville in istallet, när Freyja stod därinne.

1 kommentarer

jonna

18 Feb 2009 18:54

Nästa gång jag kommer tycker jag att alla vi ska rida ut tillsammans!!

Kommentera

Publiceras ej