Kom hem från jobbet på fm efter ett dygnspass. Hämtade Jonna på vägen, som red ut med Karin en sväng.
Efter en snabblunch med soppa och baguette, kom kusin Marie med barnen Matilda och Amanda.
Karin och jag erbjöd dem att följa med på en liten tur med hästarna och gissa om lyckan var gjord för systrarna!
Marie fick ta Nökkvi, Matilda red Beris, Amanda red Freri, Karin på Freyja och jag tog då Katur.

Jag har aldrig varit med om några mer arbetsvilliga barn. Efter ridturen, som gick lugnt och bra,har de borstat hästar och grejat i timmar!! Alla hästar och blivit ompysslade! Vi gick in och tog fika efter ridturen, men sen var vi snart ute igen. Karin longerade Tindra med mig på hästen. Det gick bra, bara lite ostadigt ibland!

Marie och barnen var kvar tills det blev mörkt! När de skulle åka kom Rolf, Sofie och Anna för att hämta sin bil som Karin haft i veckan när hon skött deras hästar.

När vi kom in lagade vi lite mat och bänkade oss framför melodifestivalen. Ganska bra låtar överlag idag.
Ikväll ska jag lägga mig skapligt, ska upp och jobba imorgon igen.


Beris, Mathilda, Freri, Amanda, Katur, Marie och Nökkvi.





Här fick även Karin och Freyja plats på bilden!!

2 kommentarer

jonna

22 Feb 2009 11:13

Hej!

Din blogg är också jättekul att läsa! Nejdå det kändes inte men det va tur att det var snö!

Jonna

jonna

22 Feb 2009 11:18

Hej!

Din blogg är också jättekul att läsa!

Nejdå det är ingen fara. Det va ju tur att det var snö!

Jonna

Kommentera

Publiceras ej