Ja man får försöka tänka lite positivt när regnet strilar nerför rutorna!!
Några positiva saker med regn:
1. Det växer och är grönt och fint ute.
2. Hästarna trivs, mycket gott saftigt gräs och minimalt med insekter.
3. Man kan städa inne. Putsa silversmycken, byta överdrag på strykbrädet. Sånt som aldrig blir av!
4. Hunden får många träningspass inomhus. Flera och korta, som det ska vara!!
5. Papper som ska sorteras och kollas igenom kan man fixa!
6. Laga mat och baka har man tid med! (Tyvärr äter man mer också!!)
7. Sätta in kort i album, det har jag också gjort.
8. Rensat garderober, har jag även gjort.

Tycker det var en hel del bra saker. Vad mycket jag har gjort, ser jag!!!

Nackdelen är att den fina solbrännan man fått är snart borta, men men, det finns rouge!!

Nu började fåglarna kvittra utanför huset, då betyder det nog att det är uppehåll! Ska cykla bort och kolla postlådan och sen sätta på kaffe.

Tar nog en liten promenad med Nellie och Diesal som är här innan jag ska åka och jobba. Robert, Mi och Karin åkte till Övralid med farmor.


Moa, förra sommaren! Rätt som det var satt hon bara där! Hade krupit in där nere och uppför spången!

Kommentera

Publiceras ej