Jobbade idag efter 2 veckors semester.  Kändes bra att komma tillbaka. Jobbar 2 veckor och sen är jag ledig 2 igen!

Jag var och besiktade bilen idag. Den gick igenom som tur var efter diverse justeringar.

Var på stan och köpte en dörrklocka efter jobbet. Nu ska jag börja träna in det ljudet jag har kvar på ass. hundsutb. det ska lämnas in i höst. Men när jag skulle börja träna här, så var Nellie lite "låg" och gick undan. Den som ville vara med var Diesal, Robert och Mi`s hund. Började lite med honom. Han kanske blir klar innan de åker hem!!

Jag köpte ett halsband med ultraljud mot fästingar till Nellie. Hon har nu haft de i snart 2 veckor. Det hjälper inte ett dugg!! Plockade nyss 20 stycken och det är så varje dag!! Vad ska man göra? Har snart provat allt. Konstigt att hon inte blivit sjuk efter alla fästingar!!

Hann dammsuga och röja lite i hallen när vi druckit kaffe. Sen kom Sanna och Maritha. Sanna och Karin red ut. Sanna red Beris jättefint sa Karin. Maritha och jag pratade lite och kollade på de andra hästarna.

Sen lagade vi mat. Robert hade börjat med klyftpotatis, kycklingen gjorde jag igår och nu lagade jag bara svampsås och Karin fixade grönsakerna!

Nu blev det kaffe och choklad (!!!) och korsord förstås!

Moa och Diesal, förra sommaren!

Kommentera

Publiceras ej