Slutade jobbet kl 8. åkte och handlade på Maxi direkt efter. När jag kom hem blev det kaffe, sen åkte Tomas, Robert, Victor, Karin och Mi till tuddarp och slängde skräp. Sen vidare hem till Farmor och hämtade en snickarbänk.

Jag var hemma med hundarna och lagade kålpudding. Medans det stod i ugnen gick jag en promenad  med de 3 vovvarna. Diesal fick gå i koppel hela tiden, men han gick så fint så. På vägen gick alla 3 i koppel bredvid varann. Såg lite kul ut.

Nu börjar den delen av sommaren jag gillar mest. När jag var ute och gick kände jag hur det luktade svamp och mogna bär i skogen. Det blir en särskild doft på sensommaren. Sen är det så underbart vackert med de mogna sädesfälten. Det härliga gula nyansen, det finns inget finare. Kunde gått länge......och bara njutit.

Efter lunch kom mormor, Fredrik och barnen. Vi plockade skogshallon, mums, fikade och fixade hos djuren. Barnen hjälpte till att byta hos marsvinen och kaninen.

Roberts kompis Erik kom och hämtade Robert, för de ska ut och paddla några dagar. Victor åkte hem igen till Uppsala och Mi åkte hem till sina föräldrar. Tomt blev det!

Karin och jag åkte in till Jysk med mormor. Karin skulle få utemöbler. Men vi hittade inga som hon ville ha. Var på Maxi en sväng också och kollade, men de hade inte så mycket utemöbler kvar.

Hemma igen tog jag dammsugaren och körde över hela huset. Karin och Tomas tog en cykeltur med Beris och Nökkvi. 

Ska ta och läsa lite innan duschen och sängdags!


Kommentera

Publiceras ej