Ikväll ska vi grilla. Men här blåser vi snart bort, så jag undrar hur det blir. Var nyss ute på en rejäl hundpromenad och det blåste sand i ögonen till och med!

Igår blev det promenad vid kanalendet, blev bra störningar för hundarna! Cyklar, hundar, joggare och båtar!
På em var Marie och barnen här en stund och på kvällen var det hundkurs med lydnadsgänget! Vi tränade lite inkallning och lekte kurragömma. Lite nosövningar också med godissök i gräs och träd.

Sen åkte jag och jobbade natt. (Sovande jour, alltså!)

Imorse efter jobbet träffade jag 2 nya hundar med ägare för lite träning. Väldigt trevligt, var det. Jag gillar ju lite busiga hundar med glimten i ögat! De är lite som ostyriga barn! När man börjar sätta upp lite regler brukar det hända saker, för de flesta iallafall. Oftast har man fokuserat på "fel" saker när man försöker träna. En av dessa var en liten fröken som gjorde lite som hon ville, men jag tror det kommer att gå jättebra!

Nu ska jag koka potatis och skära upp kött som ska ligga i marinad. Salladen är klar. Efterätten, en underbar skapelse, gör vi när vi ska äta den. Jordgubbstiramisu. Hoppas att det mojnar lite ute.....

Kommentera

Publiceras ej