Idag vaknade vi till en riktig vinterdag igen! Det har snöat och blåst inatt. Säkert en decimeter snö på en del ställen.
Solen tittade iallafall fram, så framåt 11-tiden tog vi en ridtur, Karin och jag. Jag tog fram min vinteroverall igen!!
Det var -7 grader och blåsigt. Vilma fick ha täcke på sig idag.

Vi red barbacka, varmt och skönt! Beris gick så himla bra! Jag vet inte när han töltade så rent sist, så långt!
Men en gång, när jag höll på att träna halt och snabb start, så blev han helt förstenad och vände på en femöring så jag hade inte en chans att sitta kvar! Jag kanade med min hala overall, rätt ner i diket!
Det var Vilma som gick inne i skogen under några buskar, med sitt gråa täcke på sig! Farligt tyckte Beris.

När vi var nästan hemma och hade hoppat av  så säger Karin: Men var är Vilma?
Jag såg henne alldeles nyss, sa jag. Rid tillbaka upp till kröken och kolla!
Karin satte av på Nökkvi. Mycket riktigt, uppe i kurvan står fröken Vilma pudel och smaskar i sig mögliga äckliga tarmar från något kadaver!!! Hon vet så väl vart alla äckelhögar är. Nellie är inte alls sån. Men pudeln.....!

Marie och barnen kom en stund på eftermiddagen och pysslade med Freri.
Sen åkte Karin och jag till Linköping för vi hade årsmöte i Blå stjärnan.
Nu är det go`natt, för imorgon kl.06 åker jag till Stockholm på utbildning!

Karin och Berserkur, innan snön kom tillbaka!

Kommentera

Publiceras ej