Idag har det varit en  riktig vårdag! Solen sken och fåglarna kvittrade!
Karin och jag red på förmiddagen på Nökkvi och Beris. Hundarna var med ut. På ett gärde stod 3 rådjur och betade och bredvid dem stod ett svanpar. Beris glodde lite på dem, men hundarna passerade bara. När djuren står stilla är de inte så intressanta.

Hagen är lite lerig nu. Men dagens sol tog ganska mycket på både snön och vattenpölarna.
När vi kom tillbaka från ridturen tog vi in Tindra och Freyja, så de fick stå inne och äta och vara barnlediga. Själva gick vi in och lagade levergryta, mums!

På eftermiddagen åkte Karin på anställningsintervju till Linköping och jag gick ut igen. Mockade i hagen, vindskyddet och i stallet! Sen började jag rensa lite i ett av landen,  det har kommit små knoppar! Härligt.

Innan jag gick in tog jag en liten promenad ner till skogen med hundarna. När vi kom fram till jaktstugan stod det 3 rådjur och betade på gärdet. Jag satte mig på en stubbe och tittade på dem. Vilma satt i mitt knä,  alldeles stel och stirrade, medans Nellie vände ryggen emot och lade sig med en suck! Hon är ingen jakthund!! Pudeln däremot jagade två rådjur när hon var liten.

Det var när vi hade hästarna i Dansby, vi kom och gick på ett gärde när två rådjur kommer farande från skogen, uppskrämda. Jag reagerade blixtsnabbt och sa Nellie hit, vilket hon genast gjorde. Vilma tänkte jag inte ens på, eftersom hon var så liten... Men hon satte av efter dem, lyckades splitta dem, så en av dem sprang tillbaka mot skogen som de
kom ifrån.  Då såg hon oss och avbröt jakten. Några sekunder senare small det....hon drev den mot en jägare som satt i skogen!!! Undrar om han såg att det var en dvärgpudelvalp som drev djuret......!!!

Kommentera

Publiceras ej