En härlig och frisk morgon. Fördelen med kylan är att det inte kommit så mycket insekter ännu.
Göken har hållt igång både idag och igår, han låter lite hysterisk!!

Gick promenad upp till Varv imorse, för det var så vått i skogen efter regnet. Under promenaden ringde 4 och anmälde sig till kurs, så det blev inte så mycket tränat med mina hundar. Jag pratade mest i telefon.

Väl hemma blev det kaffe och macka och några telefonsamtal till. Trevligt! Jag hade annons idag och den måste ha synts till skillnad mot sist!!

Svarade på lite mejl och satte på en gryta med köttfärsås som fick stå och puttra. Hann även stryka en hel hög med tvätt.
Ibland är man effektiv!

Ut och packade hö, fyllde på vatten och mockade i sto hagen. Sen skulle jag rida Tindra och gjorde iordning henne. Freyja stod och skrek i hagen, galen för att hon blev ensam. Tindra skötte sig däremot. Visserligen blev det galopp innan jag knappt hade hunnit upp, men hon är inte svårstannad. Det gick bättre och bättre, hon kommer bli skitkul när hon blir mer tränad. Just nu har hon nog lite träningvärk både här och där!

Efter en trevlig ridtur gick vi in och åt, hundarna och jag. Nu tänkte jag gå ut och rensa en hink med ogräs innan det är dags att åka till jobbet. Det ser förskräckligt ut, jag ligger efter med rensningen!!  Men man får ta lite när det blir tid.

Moa och Vilma.trötta efter en dag full av aktiviteter, i lördags!

Kommentera

Publiceras ej