Imorse efter jobbet var jag och klippte håret, det behövdes! Sen handlade jag och var förbi hos mor o far. Det var lunchdags när jag kom hem, tur att det fanns rester!

Svarade på  mejl och ringde lite samtal innan jag gick hundpromenad. Tog stavarna, det känns i benen nu!!
Sen kom Malin en sväng och hämtade Oriflame.

Folk åker och tittar på kosläpp på gårdar runt omkring, men här har vi hästsläpp varje dag!! De får gå ut på betet efter lunchfodringen. De springer som galna och bockar och sparkar bakut!! Lika kul varje dag!

När de ska tillbaka kan det vara lite trögt, eftersom de vill vara kvar. Men idag fick de gå lite längre så det gick bra. Förutom Nettla som galopperade så fort hon såg mig. Men det är bara att gå efter henne tills hon tröttnar! Tålamod! Men det blev många steg idag. 2 dagar kvar på stegtävlingen på jobbet!

Hann städa av lite snabbt innan min Nyttohundskurs kom kl 18. Vad duktiga de är!! Idag blev det flera genombrott. Jag filmade ganska mycket, hoppas det går att använda och visa på examen. De plockar upp saker, drar av strumpa, stänger skåpsdörrar. Underbart att se!

Tränade lite signalbeteende när de åkt hem. Det går ganska bra nu!
Imorgon fm ska jag åka och hämta Tindra. Nu behöver hon paus i inlärningen hos Malin! Ska bli kul att provrida henne!

Kommentera

Publiceras ej