Jobbade igår och till lunch idag. På vägen hem handlade jag lite, så när jag kom hem drog vi igång grillen. Idag var Victor grillmästare! Fläskarré och potatis, sallad och en kall sås. Sen köpte jag en tårta till kaffet. Princesstårta. Vi blev väldigt mätta!!

Sen höll vi på i trädgården . Rensade, fyllde på jord och satte upp buskstöd. Jag är inte alls särskilt duktig med växter. Men jag försöker läsa och lära!  När vi flyttade hit fanns det en pion i ett land, sen var det bara ogräs. Inga frukträd, men en fin syrén som slog ut idag eller kanske igår. Men nu finns det 5 fruktträd , björnbär, krusbär, vinbär, örtkryddor och några blomland. Men eftersom jag inte är så hemma på blommor så har jag satt en del för tätt och andra för glest! De växer ju inte upp samtidigt. Det där måste jag lära mig!

Victor skulle med tåget kl 17 så Karin och jag skjutsade in honom till Linköping. Passade på att sticka in på Ikea och köpa en arbetsbänk som jag ska ha som planteringsbord. Jag har oljat in det nu ikväll. Det kommer att bli bra!
Karin har målat det nya agilityhindret, balansen!


Vilma på min lilla prästkrageäng.


Syrenen har slagit ut och doftar så gott!



Nellie gillar att vara med när jag rensar ogräs, men hon plockar  ur hinken
när jag lägger i! Konstigt när hon kan plocka i så mycket annat i korgar och lådor!
 

Kommentera

Publiceras ej