Jobbade till 12. Full fart hem och lagade lunch. Kassler Florentine, en av mina favvorätter.

Fixade fram hinder och bryggde kaffe till mina nybörjare i agility kom.. Idag gjorde vi 2 banor som de fixade ganska bra!
Lite klurigt var det, men oj vad vi har skrattat! De är ju så olka hundarna! En är ju så snabb så man hinner knappt se honom när han hoppar och ibland vänder han och tar hindren tillbaka! Idag vände han tillbaka i platta tunneln, när han redan var ute. Egentligen omöjligt eftersom släpet är platt efter tunnelingången! Men, men.....

Sen har vi fröken försiktig som har utvecklats på 5 ggr till en blivande stjärna! Och herr kaxig, som har skärpt till sig och sitter som ett tänt ljus och väntar på order! Sen en grabb till som är jätteduktig, men ibland hoppar han över hinderstöden istället för hindren! Lite för högt...

Efter den gruppen kom fortsättningsgruppen. Där är alla stjärnor! Skulle platsa på en klass 1 bana allihop. Idag fick de lite knepiga kombinationer att reda ut. Men det gick galant! Efter kursen fick Vilma hälsa på snygge pudelpojken som hon trånat efter hela eftermiddagen. Då visade det sig att hon nog är i löp snart! Vilken dag som helst.

När vi tränat färdigt kom Annette. Hon kom förresten lite tidigare, för jag ville visa mina duktiga elever!

Direkt efter inplocket av hinder så hämtade vi hästarna. Sadlade på och tog med Nellie på en sväng. Vilma fick vila efter agilityn. Det var lite svalt, så hästarna var jättepigga! Dom blir gärna det. Antagligen för de blir så varma i vinterpälsen som sitter kvar. Oj vad det gick fort! Nellie fick kämpa för att hänga med.

När vi kom hem var vi så trötta, frusna  och hungriga så vi skyndade oss in och gjorde varma mackor och te.
Sen tog jag tag i stryktvätten (inte så kul) som låg i en stor hög. Nu ska jag kolla om vi fått in alla kvitton i bokföringen till deklarationen. Sen somnar jag nog gott. Gäsp......




Kommentera

Publiceras ej