Imorse var inte hästarna så hungriga när jag kom ut! De hade väl stått och mumsat på allt spill från igår när vi balade det sista höet i torken.

Åkte till stan och gick på teckenkommunikation. Herrgud vad svårt det är! Läraren håller ett tempo så man tror att hon får betalt efter hur många ord hon säger varje gång!! Vi skulle välja ett namn till oss själva med ett tecken. Då tar jag nog förvirrad, sa jag. Man blir ju helt snurrig och blandar ihop alla tecken, många är ju så lika.

Efter kursen åkte jag och tränade. Idag tog jag i så jag var genomsvett, för första gången:-)

När jag fodrat, ätit och rastat Nellie, så åkte jag till soptippen och slängde skräp. Älskar att kasta!!!

Kaffe när vi kom hem. Ja, Nellie fick ett ben till mellis! Sen gick vi ut igen. Klippte ner växter i 2 av landen. Sen blev det så mörkt så jag fick sluta, såg inte vad jag gjorde!!

Då gick jag och fixade i stallet istället. Packade hö och sopade och gjorde fint! Slängde lite (!) gamla borstar och annat bråte. När jag börjat rensa går det inte att stoppa mig!

Tomas kom hem vid 18, så då gick jag in. Kokade risgrynsgröt och städade i köket.

När vi ätit tränade jag med Nellie en stund och Tomas filmade. Måste ha det till redovisningen.

Kollade lite på Ullared-såpan och åt skumtomtar! Inte bra att ha såna hemma när det är de här dagarna i månaden.......!

Kommentera

Publiceras ej