Oj vilket långt uppehåll det blev. Idag är det måndag igen.

I fredags jobbade jag långpass och kom hem på lördag fm. Då hade jag valpkurs och vi hade jättetur med vädret. De fick prova några agilityhinder och sen gick vi till skogen där de fick leka med varandra.

På kvällen var vi hos Karin och firade hennes födelsedag.

På söndagen jobbade jag igen. Var hemma mitt på dagen och hade agility i 2 timmar och åkte sen tillbaka till jobbet.

Imorse slutade jag kl 8. Då åkte jag direkt till Platenskolan och hade kurs i teckenkomunikation. Svårt men kul. Vi kommer nog ha stor nytta av det känns det som!

Handlade lite på hemvägen Charlottenborg. När jag kom hem gick jag ut med Nellie och fodrade hästarna. När jag kom in insåg jag att jag har glömt ställa om klockan  på mobilen sen i helgen så jag hade en timma till godo!! Vad skönt det var!

Åt lite mat, satte på tvättmaskinen och diskmaskinen. Det är alltid mycket att plocka med när man jobbat helg. Tomas och Karin har ju haft fullt upp utomhus  så det blir alltid en del att ta hand om här inne.

Sen gick jag ut till stallet, mockade och fyllde på vatten. Tog en ridtur på Beris så Nellie fick röra på sig lite! Det var skönt ute i skogen. Vi mötte en annan hund som var på cykeltur med sin husse, men det gick bra.

När jag kom in dammsög jag och torkade golven vilket var längesen....och välbehövligt.

Middag blev det lite sent, klockan var nog nästan 20.00. Tittade lite på Ullared på 5:an. Jösses vad folk handlade!!!

Var nyss ute med Nellie sista rundan och gav hästarna sitt hö, det regnade. Undrar hur det blir imorgon?

Kommentera

Publiceras ej