Imorse slutade jag 8. Fick en klipptid 9.30 så jag hann lagom ner till sporthallen för ett kort träningspass innan.

När jag hade klippt mig ringde jag till Eva och frågade om hon bjöd på kaffe. Det ville hon, så jag köpte med lite bröd från seven eleven och åkte dit. Sofie kom också lagom till kaffet. När vi babblat en stund så åkte jag hem till hundar och hästar som ville ha mat!

Lagade lite lunch till mig och skulle sen ut och rida tänkte jag. Hann bara ut så började det vräka ner regn. Nöjde mig med att mocka, fylla på vatten och ta in Katur, som promt ska in varje dag och äta hinkmat! Packade lite säckar med hö också.

Det har inte blivit några ordenliga promenader idag så det får bli lite träning med hundarna på annat sätt idag. Ska köra några pass i köket! Sen ska jag nog bada Nellie, hon är så skitig!

Måste öva lite tecken också, känner att det behövs lite träning varje dag. Det börjar bli svårare och svårare. Många tecken är så lika.

Om Tomas orkar så hoppas jag att vi kan ta in Tindra och han kan raspa hennes hovar ikväll. Tänkte rida henne imorgon om det är något bättre väder.

Islandshästar i full vinterpäls är ingen höjdare i regnväder. De torkar aldrig!!!!


Kommentera

Publiceras ej