Slutade jobba efter långpasset imorse kl 8. Åkte direkt och tränade på Nautilus. Gick jättebra idag! Känner mig redan starkare efter bara några veckors träning.

När jag kom hem packade Karin och jag in Freyja i transporten och åkte bort till Eva och Sofie. Först fick vi kaffe och sen red Sofie och Karin på deras ridbana i duggregnet. Det gick så bra för dem. Fast Freyja var tvungen att tramsa lite när vi skulle åka iväg till dem. Skulle inte gå in i transporten. Det tog nog 10-15 min att övertala henne. Hem gick hon på ganska omgående. Men då var hon trött med.

Vi kom hem vid 13 tiden packade ur och fixade i stallet. Släppte hästarna på bete, de stod och väntade vid grinden. Sen gick vi in och lagade mat. Tände i kaminen och försökte tina upp efter det råkalla...

Karin åkte och jobbade och jag satte mig vid datorn och jobbade lite.

Har inte gjort så mycket mer än frostat av frysen, eldat och skrivit lite grann! Jo varit ute i stallet och lagt ut råttgift. Usch och fy men det finns nog inget val. Jo kanske ett par katter!!


Tränade några pass med Nellie nu på kvällen. Både signalbeteendet och luktdiskrimineringen. Gick kanon!!!
Nu ska jag ut och fodra och kvällsrasta Nellie.

Kommentera

Publiceras ej