Fy tusan vad kallt det var imorse! Det spöregnade och var 4 grader. Hade tänkt gå promenad istan, men jag köpte lite nybakat bröd och åkte hem istället. Hämtade in ved och eldade så värmen spred sig i det dragiga torpet!

Det blev lite städning och hundträning inne på förmiddagen. Nellie fick lägga saker i en korg och sen tränade vi signalbeteendet som gick riktigt bra!!

Åt lunch och rastade hundarna. Vilma löper och hon gillar inte regnet, så hon har sovit hela dagen. Blir trött av löpet också.

Jag åkte till stan och tränade ett pass. Det var inte mycket folk, så det gick snabbt! Handlade sen på Maxi, där var det folk däremot!! Lön nyligen och torsdagkväll, då är det fullt!

Hundarna blev så glada när jag kom hem. Vi gick ut till stallet och fixade hos kaninen, sen plockade jag några kantareller som jag ska ha på lördag. Ska vara med på hunduppvisning på torget.

Plockade av en massa björnbär också. Men om det blir frost igen nu så kommer det inte att bli mycket mer. Det är mycket kart, men de tål inte frosten.

Karin kom och hämtade Vilma. Efter maten tränade jag ett par pass med Nellie igen. Hon var så laddad så vi garvade jättemycket åt henne! Signalbeteendet fixade hon helt 2 ggr. Snart kan jag nog spela in det! Yes!

4 kommentarer

Anna

01 Oct 2009 22:22

Duktig hon är :-) Vilken tid har du uppvisning på torget?De får jag inte missa :D

agneta

01 Oct 2009 22:38

Jag kommer nog vid 13 tiden. Jag är med Eva som också har hundkurser.

Anna

02 Oct 2009 22:13

Oki men då kommer vi och tittar :-)

Anna

02 Oct 2009 22:14

Är de nått spec imorgon?

Kommentera

Publiceras ej