Imorse kom Cattis och hennes hundgäng och gick en morgonpromenad med Nellie och mig. Innan dess hade Karin varit här och lämnat bilbarnstolar till Isak och Lukas och Eva var här och lämnade klippmaskinen till hästarna.

När vi kom tillbaka från promenaden var det hundkurs! Chicco och Maja kom med mattar och så var ju Cattis med. Vi tränade knappt en timme, lite av varje, sen gick vi en liten sväng till skogen och hade lite aktivering. Fikat tog vi inomhus i värmen.

När alla åkt hem så tog Karin och jag in hästarna och rakade dem på halsarna. Freyja och Nökkvi hoppade runt lite av ljudet, men så fort man började klippa så gick det bra. Beris och Katur skötte sig utmärkt!! Nu är de så snygga så!

Vi värmde lite mat och slängde i oss det. Sen tänkte vi hinna till Sharpman och handla lite. Bland annat skulle jag ha en rumpvärmare! Ja det heter faktiskt så! Ett formsytt fårskinn till sadeln. Underbart! Sen blev det lite hundgrejer förstås och vi hade turen att få 3 kg hundmat var, provpåsar!!

På hemvägen hämtade vi småtrollen på dagis. De blev så glada när Karin och jag kom och hämtade dem. Vi åkte hem till oss och gick ut med hundarna. Karin åkte på möte. Killarna lekte med pinnar med Nellie och så gömde vi godis i skogen åt dem.

Jag frös (som vanligt ) och tjatade om att gå in! Men barnen hade kul och höll igång. Till slut lockade jag in dem med en stor legolåda och så skulle jag grädda pannkakor.

När klockan var 19.30 åkte jag hem med dem och tog på pyjamas och tittade lite på tv tills Karin kom hem. Lukas somnade i soffan, han var så trött!

Sen åkte jag iväg och lämnade tillbaka klippmaskinen till Eva. Nu packar jag tills imorgon när jag ska på utbildning i Stockholm. Behövs inga mängder, men så fort man ska övernatta så blir det ju lite grejer!



Kommentera

Publiceras ej