Hur kan det bli så kallt!!!! Jo jag vet att det är nordanvind...... men ändå!

Åkte hem från jobbet och hade en ny valpkurs idag! 9 underbara små varelser som man ska få följa några veckor! Kul!!

Sen hade jag lovat att vara med på lite hunduppvisning på torget idag. Just när min kurs slutade så började det regna.... lagom kul när man redan är iskall!

In och värmde lite soppa och satte skorna på värmning! På med ullsockar och regnställ och iväg till stan.

Kan ju inte påstå att det var mycket publik, men en och annan tittade iallafall!! Först fick Nellie och jag prova en rallylydnadsbana, vilket var skitkul! Tror jag ska gå en kurs.....!

Sen visade vi lite kantarellsök och det fick även några prova på. Bla mina trogna kunder Micke och Anna!!! Men fingrarna blev stela så det var svårt att belöna!

Visade även när Nellie plockar upp  5 olika material och lägger i en korg och sen bär korgen. Hon är så söt då!! Jag var superstolt över att hon kunde jobba i regnet och i oväsendet från musik och annat! Såg det som ett bra träningtillfälle!

När vi kom hem lagade Karin mat och jag började städa. Har tvättat lite, dammsugit hela huset och städat toan.

Nu är Karin och Tomas ute och lasttränar Disa som ska på unghästmönstring imorgon! Spännande, förra året vann hon sin klass, men man vet ju inte, det kan ändra sig. De växer så olika.


Är hon snygg ännu!?




1 kommentarer

Anna

03 Oct 2009 22:12

Nellie va så duktig :-) Ses imorgon..Om ryggen gått över!! Kram

Kommentera

Publiceras ej