Kom hem klockan 10 från jobbet och gick direkt ut till min valpkurs! Tränade i smågrupper som vi brukar, vilket är bra så man kan titta på varandra.  Några har kommit lite längre. Det är så kul att se vilken kontakt en del redan har byggt upp med sin hund! Jag blir så glad när jag ser det!

In och lagade mat och sen gick Nellie och jag en promenad i skogen. Vi var ju med i lokaltidningen idag!! Ett stort reportage på 2 sidor med fina bilder.

Klockan 15 började spårkursen. 4 hundar var med och vi lade 2 spår med vinkel. Sen fick de gå ett spår som någon annan lagt! Alla klarade det.

Under tiden jag hade kurs var Karin och Tomas ute och körde Beris efter vagnen och red.

När kursdeltagarna hade  åkt hem gick vi till skogen med hundarna och plockade svamp. En del av det vi hittade skickade jag med Karin som skulle till Sanna. Jag lagade kassler med kantarellsås.

Nu ska vi se på film, får se om jag håller mig vaken.....














Kommentera

Publiceras ej