Började med personalmöte imorse. Passade på att gå till banken och sen tog jag hål i öronen!

Åkte hem och åt lunch och hämtade Nellie. Hon fick följa med och åka bil, hennes favoritsysselsättning! Jag var och hade privatlektion med en duktig liten valp. Tyvärr började det att regna som sjutton och det var jag inte klädd för.....

När jag kom hem satte jag på kaffe och då kom Karin alldeles lagom. Vi åt hårt tunnbröd till, det var länge sedan vi hade det hemma.

Regnet öste ner, så det blev inget med att klippa gräsplätten som blev kvar igår. Tomas åkte till Mjölby för att skjuta och Karin åkte hem igen.

Nellie behövde gå ut så jag passade på att gå ner och hämta hem hästarna. Det ville de inte!!!  Nettla travade runt och jag gick bakom i spöregnet tills hon gav sig. Ledde hem henne i grimma. Sen skulle jag driva 7 envisa hästar som ville vara kvar.....

Jag var lika blöt av svett som regn när jag var klar! Fick parera hela tiden för någon bröt sig ut ur flocken. Gummistövlar är inte optimalt att kuta runt i! Nellie ville gärna hjälpa mig, den lilla älsklingen. Det fick hon förut när vi bara hade "snälla" hästar. Men nu är det flera av dem som tycker om att jaga hunden....

Nu ska jag laga lite mat och tända en brasa, så att tvätten torkar.

Kommentera

Publiceras ej