Blev bjuden på frukost hos grannen imorse när jag gick ner med hästarna.

Sen åkte jag till stan och gick långpromenad med  Ingemar, Karin, Vilma och Nellie. Tyvärr hamnade vi i ett regnväder. Men vi torkade till när vi åt lunch i hamnen.

Karin och jag åkte hem hit. Hon började rida och jag städade. Tvättade några maskiner och trodde att det var torkväder. Men det var knappt att det hann torka. Det blir fuktigt snabbt på kvällen nu.

Vi tog lite kaffe och satte oss ute, men jag frös! Så vi gick in.  Fast det är ganska skönt att man får börja klä på sig nu!

Sen klippte jag gräset. Gillar det! Det blir så fint när det är klart!

Karin red Nökkvi och Beris under tiden. När jag var klar så red jag på Tindra och hon på Freyja! Vilka fjantmajor de var idag! Gick på tvären och glodde på allt! Men när vi kom nästan hem fick jag en töltsträcka som jag kommer att leva på länge!! Det bara flöt, mjukt och fint utan spänningar. Svårt att återge känslan....

Klockan blev 20.30 när vi var klara, då började det skymma. Tomas hade lagat mat. Det var gott att sätta sig vid dukat bord.

My sparkar boll med Nellie.




Kommentera

Publiceras ej