Igårkväll var jag hos Maritha på "tjejfest". Det var super trevligt. Vi åt tacos, drack gott vin och så hade jag med mig en kaka som jag bakat.

Det blev sent, så imorse var jag rätt trött.....Skyndade ner för att släppa över hästarna och rasta Nellie. Sen var det valpkurs. Vi var i skogen. De fick prova ett litet spår och så tränade vi inkallning och sen lekte de en stund. Det är så bra grupp, 4 små och 4 stora hundar.

In och lagade lite mat. Sen planterade jag blommor i landet och i blomlådan vid stallet. det blev så himla fint! Jag blir lycklig av blommor!! I landet blev det superbra färgkombination med det som redan fanns där! Satte hallonbusken också som jag fick när jag fyllde. Har plockat och ätit minst 10 hallon redan!

Spårkurs på eftermiddagen. Vilka duktiga hundar. Vi har träffats 3 ggr. De gick spår med vinkel, spår efter annan spårläggare och spår med störning av annan hund. Vi provade också ID-spår. Roligt!

Direkt efter att jag avslutat kursen så kom Anne och red med Karin och mig. Hon red Beris och det gick bättre och bättre. Hoppas att det blir fler gånger.

Nu ska vi festa på svenska kräftor och paj med brie och salami.

2 kommentarer

Anne

14 Sep 2009 11:23

Tack Agneta och Karin för trevlig ridtur! Kommer absolut fler gånger! Ha en bra vecka!

Agneta

14 Sep 2009 17:06

Tack för hälsningen!! Det var trevligt att ses!

Kommentera

Publiceras ej