Jobbade och kom hem imorse. Hann ta kaffe och macka innan Motala Tidning kom hit och gjorde reportage om kantarellsök. Spännande att se hur det blir... Nellie var i vilket fall som helst superduktig.

När de åkt flyttade jag ner hästarna. Det tar sin lilla tid. Alla kan inte gå tillsammans, utan man ska dela upp dem och fylla på vatten och styra. Idag var det inte så bra därnere för det var otroligt mycket bromsar. Men gräset är slut härhemma så vi får gå dit tills det växt upp.

Efter lunch blev det lite "kontorsjobb" och sen kom Helen och Tilde på besök. Vi klappade hästar, fikade och Tilde tränade med hundarna. Karin kom hem hit så Tilde fick träna båda hundarna. Hon älskar att göra konster med dem. Nellie fick stänga dörren minst 10 gånger!

När de åkt hem red Karin Tomas och jag ut. Hundarna var med. Det var jättevarmt, nästan kvavt. Men det blev en bra tur.

När vi kom hem gick jag in och fixade mat. Rökt sik, gott! Sen gick jag ut igen och plockade i stallet medans jag väntade på Anna och Micke som kom och skulle köpa hö och halm. Gick sista kvällsrundan också med Nellie när vi ändå var ute!

1 kommentarer

Anna

02 Sep 2009 00:41

Tack så mkt,betyder massor!! Puss

Kommentera

Publiceras ej