Seg i morse. Kravlade mig upp och ser ut, snö!!!!
Hästarna var frusna stackarna. Gav dem en hel bal till frukost.

På fm åkte Robert, Mi, Karin och Victor till farmor och fikade. Jag passade på att dammsuga och var ute en liten sväng med hundarna. Diesal var också kvar här och jag tänkte på vad duktig han har blivit sedan jag såg honom första gången. Han kan vara lös med de andra och lyssnar jättebra! Han är mycket lugnare hela han! De har gjort ett bra jobb med honom, Mi och Robert.

Till lunch var vi bjudna till Mi´s föräldrar i Klockrike. det var trevligt och gott!!

När vi kom hem började Karin och Tomas att laga Karins bil, som ska ombesiktas imorrn! Verkar att gå sådär bra.....saker och ting går inte att få loss.

Jag var ute och  mockade och packade hö. Birkir stod på ena sidan av ett staket och glodde på de andra hästarna  som är i samma hage. Fast  man måste gå genom ett grindhål för att komma till de andra. Efter en timme stod han kvar och glodde! Jag började fodra med hö och jag såg hur han ville ha! Men han kunde inte räkna ut att han skulle gå åt sidan för att komma till hötussarna.

Mina valpar på valpkursen är smartare än Birkir!!! Den övningen gör vi vid häcken!
Först brukar de försöka gå igenom häcken men sen fattar de att det går att kuta runt!

Nu steker jag pannkakor och var tvungen att bränna mig. Ont!! Tog i handtaget som var vatten i, så det var kokhett!

Kommentera

Publiceras ej