Vad fort veckorna går!
När det var snö och kallt tyckte jag att det aldrig blev vår! Nu går det för fort!!

Torsdag och fredag har jag varit på Hundens hus och tränat specialsök med Nellie.
Det blev inte så jättemånga träningspass med henne, hon var så trött igår efter resan upp. Men jag har lärt mig jättemycket av att titta på de andra. Det är ju det jag vill, kunna hjälpa olika hundar och människor.

Alla hundar är så totalt olika. Till och med Lucias 2 silky terrier är helt olika fast de är samma ras.Den ena tiken är som en "maskin". Hon jobbar hur länge som helst utan att ge sig, ser ut som en duracellkanin! Hon bildar nya kedjor hela tiden av informationen hon får, så Lucia måste ändra bilden hela tiden. Spännande!

Sen har vi en golden kille som inte gillar långa träningspass. 2-3 repetioner, sen lägger han av. Mattes utmaning är att hitta belöningar som han tycker att det är värt att jobba för. Kämpigt!
Nellie gillar honom, han är mycket socialt begåvad, som Kickan sa! Expert på hundspråk! Det är inte alla hundar.

På kursen går också en fin schäfer som tycker om att träna, med en matte som syr jättefina leksaker till hundar. En bordercollietik som är duktig men som just nu var skendräktig och bara skulle sitta i mattes knä och se ynklig ut!

Vi pratar givetvis en massa annat om hundar och alltid när man åker hem känner man sig lite rikare på
erfarenheter! Love it!!

Det är skönt att det är ljust hela tiden när man kör nu.I vintras blev jag så trött av att köra så långt i mörker.
Idag hann jag handla på hemvägen och var hemma vid 19. Det känns som det är långt kvar på kvällen när det är ljust!

Socialt begåvade killen!



Tilda-arbetsnarkoman!




Kommentera

Publiceras ej