Vaknade 6.30 av att en bil kom och levererade gödsel!
Bra att komma upp i och för sig!

Karin kom vid 10, då vi skulle rida med Annette.  Innan dess bytte jag på marsvinen. De är ju roliga, idag hade jag lagt ut savoykål åt dem på golvet att smaska på. Vad äter de då? Jo, tidningspapper!

Vi hämtade hästarna nere i skogen där de stod och vilade efter frukosten. Härligt att se dem där mellen träden!
Nellie fick hänga med, hon sköter sig ju alltid. Vi red en tur på ca en timme, mest i tölt. Katur gick så himla bra idag, kändes jämn och fin. Fast han är ju så stark!! Han vill ju att det ska gå så fort jämt. Man kan ju inte tro att han börjar närma sig 30 år!

När vi kom hem gick vi in och värmde lite pizza som vi hittade i frysen.Sen ut igen och red på Nökkvi och Tindra. Det blev en kortare sväng och då fick båda hundarna hänga med. Vilma skrutten försökte svälja en mus, hel. Hon skulle inte släppa. Jag sa åt Karin att hoppa av och ta den ifall den ätit råttgift. Då passar Nökkvi på att kuta in i skogen!!!

Jag kunde rida och mota honom och Karin fick Vilma att släppa mus-eländet!! Sen red vi iväg.

När vi kom hem gav vi unghästarna mat och vi fikade lite innan vi åkte på freestylekursen.

Det var jättekul idag! Linda tog en del kort som jag ska få sen. Synd att det var sista gången!
Det blev lite fika och trevligt snack innan vi åkte hem.

Lagade lasange till mat. Sen har jag dragit ut en massa papper till kurserna imorgon.

Nu ska jag ut och fodra. Natti,natti!

Kommentera

Publiceras ej