Duggregnade imorse. Kanske därför vi försov oss.....

Hästarna och jag  fick frukost och sen drog jag en sväng med dammsugaren, både uppe och nerepå. "Barnen" kommer hem idag och ska vara över påsk. De har nog kommit nu, men jag är på jobbet ikväll.

Karin dök upp lagom till fm kaffet, sen kom solen! Vi gick ut och mockade, packade hö och röjde lite.

Sen in och åt lunch innan vi red. Karin tog Nökkvi och jag Beris. Jösses vad stor han är! Sitter nästan i spagat!
Vi måste försöka få ner honom lite i vikt. Men hur lätt är det!? Han äter dubbelt så fort som de andra och letar alltid efter något ätbart! Idag och igår stod han i djupt vatten och åt små skott som stuckit upp, hela mulen under vattnet!

När vi ridit så stängde vi av vallen, så nu går de bara i skogen.  Annars lär vi inte få något bete! De äter ju redan som besatta! Trots att vi fodrar fullt fortfarande.

Karin åkte iväg för att visa film i Linköping. Jag gjorde mig iordning för att åka och jobba jag också.

Nu har vi ätit pannkakor och så har jag städat lite. Ska ta och läsa lite, för tv:n är väl inget på?

Kommentera

Publiceras ej